Je website is je belangrijkste communicatiemiddel. Maar bij zakelijke websites komt gemiddeld 95% van de bezoekers niet meer terug. Door content te maken waarmee je jouw kennis en kunde deelt, zorg je ervoor dat je gevonden wordt. Maar wat zijn nu de meest effectieve manieren om je waardevolle content zichtbaar te maken?

1. Plaats waardevolle content op je website

Je website is het belangrijkste communicatiemiddel. Het is de hub waar vrijwel alle content op staat of langsgaat. Zorg ervoor dat je website voldoet aan de verwachtingen van je bezoeker. Dit doe je bijvoorbeeld met een snelle laadtijd, gebruik van juiste zoekwoorden, met een heldere paginastructuur en door een doel op iedere pagina te hebben. Bijvoorbeeld met een button waarmee klanten contact op kunnen nemen.


2. Zorg ervoor dat je content gevonden wordt

De zoektocht van je klant begint vaak in Google. Zorg er daarom voor dat bezoekers jouw content daar vinden. Dit doe je door de juiste zoekwoorden te gebruiken,  afbeeldingen of video’s te plaatsen en door niet te kiezen voor generieke zoektermen. Gebruik in plaats daarvan liever drie of meer zoekwoorden. De kwantiteit van je bezoek is lager, maar de kwaliteit schiet omhoog.


3. Deel je content op social media

Zakelijk gezien is LinkedIn het meest gebruikte medium. Op LinkedIn kun je content van anderen interessant vinden en delen, je mening geven en natuurlijk zelf content plaatsen. Slideshare is het zusje van LinkedIn waarop je presentaties, documenten en artikelen plaatst. Welke andere social media je inzet is niet alleen afhankelijk van waar jouw doelgroep zit, maar ook wat bij je past.


4. Blijf zichtbaar met e-mailmarketing

Dit is het meest waardevolle middel. Je klant geeft jou namelijk toestemming om iets te sturen. Zorg er dan wel voor dat je relevante informatie geeft en dat de frequentie aansluit bij zijn verwachtingen. En wees niet teleurgesteld wanneer hij je e-mail niet gelezen heeft: waarschijnlijk heeft hij je toch gezien.


5. Doe het eens anders: ga offline!

Glimmende brochures. Direct mail. Opvallende flyers. Ansichtkaarten. Je ziet het steeds minder. En dat is logisch, want online zijn de mogelijkheden veel groter, beter meetbaar en bovendien goedkoper.

En daar ligt nu juist een kans.

Want hoe val je op? Laat je bedrijfsbrochure eens herschrijven. Schrijf dan niet over je diensten en producten, maar laat je medewerkers vertellen over de problemen die zij voor klanten oplossen. Laat het drukken en noem het een kennisdocument.

 

Banner brochure station zeeland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *