In de wereld van retail draait alles om de juiste communicatie op het juiste moment. Of je nu klanten naar jouw winkel wilt trekken, producten introduceert of uitleg wilt geven over jouw winkelmerk: de juiste woorden maken het verschil. Als professionele tekstschrijver gespecialiseerd in retail zorg ik ervoor dat jouw boodschap helder overkomt bij jouw doelgroep.
In een concurrerende markt is het belangrijk dat jouw teksten informeren en inspireren. Als tekstschrijver voor de retailbranche help ik je met klantgerichte teksten die de behoefte van jouw doelgroep aanspreken.
Ook schrijf ik converterende teksten die zorgen voor meer aankopen, reserveringen of aanvragen. Daarbij gebruik ik een consistente tone-of-voice, waarbij jullie unieke merkidentiteit terugkomt in iedere tekst.
Of je nu bij retailmerk werkt, een fysieke winkel of een webshop in de food of non-food hebt, ik ondersteun je met:
Ik ben een praktisch ingestelde tekstschrijver die retail snapt. Die met de voeten op de winkelvloer heeft gestaan en tegelijkertijd weet hoe het op een hoofdkantoor werkt met verschillende disciplines en teams, zoals inkoop, marketing en formulebeheer.
Bovendien verdiep ik mij in behoeften van consumenten en de denkwijze van retailondernemers. Als tekstschrijver maak ik daarbij gebruik van bewezen psychologische beïnvloedingstechnieken.
Inmiddels werk ik al tientallen jaren voor retailorganisaties en sterke retailmerken. Daarnaast ben ik redacteur voor vakbladen in de tweewielerbranche en de doe-het-zelfbranche, waar ik onder andere schrijf voor merken en formules zoals ABUS, Bison, Gardena, GROHE, Hubo, Schwalbe en Soudal.
"Jeroen is een vaste partner van MIXpress' vakmedia MIX en MIXpro voor het maken van Close Ups. Dat zijn semi-redactionele artikelen waarin we een journalistieke insteek mixen met de commerciële boodschap van de afzender. Jeroen verstaat de kunst om de boodschap van de afzender zo te verwoorden dat hij de behoeften van de ontvanger aanspreekt. Dat doet hij punctueel, 'well-organised' en met een vlotte pen. Dat Jeroen retail goed snapt, is in ons geval een extra voordeel. Daardoor gebruiken we hem ook vaak voor journalistieke rondvragen onder ondernemers. Daarin lukt het Jeroen steeds om in een collage van korte, afwisselende quotes precies tot de kern te komen."
Marc Nelissen, uitgever MIXpress
Zoek je een retail copywriter die jouw retailverhaal kan vertellen en versterken? Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek en ontdek hoe mijn teksten jouw retailbusiness naar een hoger niveau tillen.