Blog

Zakelijk bloggen: wat levert het je op?

“Een zakelijk blog? Waarom zouden wij daaraan beginnen? Niemand zit toch te wachten op mijn schrijfsels?” Het zijn de gebruikelijke reacties wanneer je term blog laat vallen. En toch is de houding over zakelijk bloggen anders dan een paar jaar geleden, toen bloggen meer voor onderwerpen als lifestyle, reizen en wonen werd ingezet. “Kun je […]

Lees meer
Welke informatie geef je tijdens het aankoopproces van je klant?

Naar welke informatie is je klant op zoek tijdens het aankoopproces?  Alleen relevante en waardevolle content zorgt ervoor dat je klant zijn behoeften herkent en antwoord krijgt op zijn of haar vragen. Denk daarbij na over de toegevoegde waarde die jouw bedrijf hierbij levert.

Lees meer
"En doe er ook wat van Cialdini in"

De taart moet nog een kwartier in de oven staan. Een prachtige appeltaart, zonder onnatuurlijke toevoegingen en met grote goudrenetten, natuurlijke kruiden en deeg . Noem het een biologische appeltaart. Eerlijk en natuurlijk. De geur dringt de kamer binnen. Het is nu wachten op het goudbruine korstje.

Lees meer
Contentmarketing: deel je kennis, je klant is ernaar op zoek

Met internet hebben klanten een belangrijke troef in handen gekregen: zij hebben toegang tot veel informatie. Hoe ga je als bedrijf om met deze kennis en macht van je klant? Verkopers zijn hun voorsprong in kennis kwijt, maar jouw specialisten niet. Lees in dit blog waarom het delen van kennis zo belangrijk is.

Lees meer
Geef je medewerkers een stem!

"In mijn contract staat niets over foto's maken." Grappig, de specialist van een bedrijf wilde nog liever geïnterviewd dan gefotografeerd worden. Tijdens het interview vertelde hij steeds enthousiaster over zijn vak en wat hij iedere dag meemaakt. "De vragen die klanten aan mij stellen ga ik vanaf nu noteren. Dan heb ik een mooi lijstje onderwerpen wanneer […]

Lees meer
Wanneer komt het alternatief voor LinkedIn?

Ook ik heb mijzelf er weleens schuldig aan gemaakt: gebruikmaken van een tool om op LinkedIn profielen automatisch te bekijken. Maar toen ik de eerste keer over de tool hoorde, voelde ik een enorme weerstand in mij opkomen. 'Daar is LinkedIn toch niet voor gemaakt?', dacht ik in mijn naïviteit. Gary Vaynerchuk zei het al eens: […]

Lees meer
Beursopvolging: meer resultaat met een goede voorbereiding

De parkeerplaats staat helemaal vol. Gefluisterd wordt dat het buiten het parkeerterrein nog drukker is, omdat parkeren op het terrein 5 euro kost. Zeeuws grapje om Zeeuwse zuinigheid. En inderdaad: ook op de parkeerplaatsen bij de omliggende bedrijven is het zoeken naar een plaatsje. De Contacta is een jaarlijks zeer goed bezochte netwerkbeurs in de Zeelandhallen in Goes. […]

Lees meer
5 Manieren om waardevolle content zichtbaar te maken

Je website is je belangrijkste communicatiemiddel. Maar bij zakelijke websites komt gemiddeld 95% van de bezoekers niet meer terug. Door content aan te bieden waarin je jouw kennis en kunde deelt, zorg je ervoor dat je gevonden wordt. Maar wat zijn nu de meest effectieve manieren om deze waardevolle content zichtbaar te maken? 1. Plaats […]

Lees meer
De functie van een website: meer dan een visitekaartje voor je bedrijf

Je website is tegenwoordig je belangrijkste communicatiemiddel. Bezoekers weten je website te vinden via zoekmachines, door direct het adres in te typen of via social media. De zoektocht van een klant die op zoek is naar informatie begint vaak online, bij een zoekmachine. Maar hoe zorg je dat deze bezoeker op jouw website terecht komt? […]

Lees meer
Wat zijn de trends in het zakelijke aankoopproces?

Het zakelijke aankoopproces begint digitaal. De zoektocht van je klant is veranderd. Als een klant voor de eerste keer contact met je opneemt, is al een heel oriëntatieproces achter de rug. Hoe zorg je er tegenwoordig voor dat je als bedrijf zichtbaar bent én blijft?

Lees meer

Maakt content met een plan.
(Ook voor bedrijven buiten Zeeland)

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram