Content marketing

Ben je op zoek naar een duurzame en transparante manier van online marketing, die aansluit bij de cultuur en doelstellingen van jouw bedrijf? Of overweeg je om met content marketing jouw marketingstrategie verder uit te bouwen? Ik help je om met hulp van content meer aandacht voor jouw bedrijf te krijgen.

Naar welke informatie is jouw klant op zoek? En hoe zorg je ervoor dat deze informatie aansluit bij zijn of haar behoefte? En dan liefst ook nog op het juiste moment? Met content die inspireert, informeert of converteert krijg je meer aandacht voor je bedrijf. Kies je voor content marketing als strategie, dan kies je voor een duurzame, transparante manier van communiceren.

Wat is het doel van content marketing?

  • Vergroten van naamsbekendheid Door je online aanwezigheid te versterken en door relevante en spraakmakende content aan te bieden.
  • Betrokkenheid vergroten Met hulp van relevante content vergroot je de betrokkenheid en interactie.
  • Leadgeneratie Met content haal je kwalitatieve leads binnen.
  • Volgen en bewerken van leads Je krijgt meer inzichten in je verkoopproces.
  • Meer verkoop Door je kennis te blijven delen zorg je dat klanten je weten te vinden.

Contentmarketing: deel je kennis, je klant is ernaar op zoek

Wat is content?

Het woord content wordt steeds vaker gebruikt, het is een breed begrip geworden waar meerdere communicatiemiddelen onder vallen. Er zijn tientallen soorten content. Voorbeelden zijn: blogs, kennisdocumenten, video’s, infographics, nieuwsberichten, maar ook brochures, magazines, foto's, reviews, technische- of productinformatie en social media berichten. Voor iedere fase in het oriëntatieproces van de koper is het doel en het soort content verschillend.

Het doel van content marketing is dat het door jouw doelgroep gevonden, gelezen en misschien wel gedeeld wordt. Voor contentmarketing is strategie en creatie nodig. Marketing zoals het bedoeld is!

Wat wil je bereiken met contentmarketing?

Voordat je enthousiast met content marketing begint... begin met doelstellingen.

  • wat wil je bereiken?
  • wie wil je bereiken?
  • en wanneer wil je dat bereiken?

Contentmarketing is een duurzame en transparante manier van marketing en kan je helpen bij het bereiken van je doelen. Bekijk met welke diensten ik je kan helpen bij contentmarketing.

Wil je meer weten over contentmarketing? Of wil je weten of inbound marketing iets voor jouw organisatie is?
Neem contact op of bekijk hieronder eerst voorbeelden en presentaties  over (content)marketing.


Hoe maak je relevante BtoB content met impact? Dat is de titel van een half uur durend webinar dat Vakmedianet organiseerde. contentcreatie de baasDaarbij mocht ik als ‘contentexpert’ vertellen over mijn ervaringen en nu eens zelf mijn kennis delen.

 

 

Bekijk hier de slides van de presentatie op Slideshare


Samen met Patricia de Broekert van Twijnstra Gudde ben ik geïnterviewd over de inzet van inbound marketing in de accountancybranche. Bij accountants-, advies- en advocatenkantoren staat inbound marketing nog in de kinderschoenen. In dit dubbelinterview gaat het om de vraag: Werkt inbound Marketing ook in sectoren die traditioneel drijven op mensen en persoonlijke relaties?inbound accountancybranche

 

 

Lees hier het artikel: “Inbound Marketing in de praktijk: ervaringen in de accountancy en consultancy”


21 BtoB marketing casesIk ben geïnterviewd door Edwin Vlems voor het boek: 21 Content Marketing Cases. Edwin heeft een inspirerend en praktisch boek met B2B content marketing cases geschreven.

 

 

Lees de eerste alinea’s >


Spreker tijdens het congres DFB2B 2016. Tijdens deze presentatie ga ik dieper in op de onverwachte effecten van inbound marketing en leg ik uit waarom inbound marketing veel meer is dan bijvoorbeeld het installeren van een marketing automation tool.DFB2B Jeroen Rietvelt

 

 

 

 

Bekijk de presentatie >

Maakt content met een plan.
(Ook voor bedrijven buiten Zeeland)

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram