Contentcreatie

Wil je jouw bedrijf laten groeien met contentmarketing? En kun je bij je contentcreatie wel wat hulp gebruiken? Contentmarketing is een zaak van lange adem. Dan is het goed dat je vooraf je doelen goed omschrijft en daarmee aan de slag gaat. Focus is daarbij belangrijk, maar je moet tegelijkertijd de wensen en het mediagebruik van je doelgroep goed in de gaten blijven houden. Dat vraagt om specialistische kennis - en misschien wel extra capaciteit.

Zichtbaar blijven met content

Content creëer je niet op basis van onderbuikgevoel, maar wat je doelgroep echt nodig heeft in het koopproces. Met als doel nieuwe en loyalere klanten. Daarvoor heb je een contentplan nodig, waarbij je de informatiebehoefte inventariseert en vervolgens daarvoor content creëert.

  • Wat vormt de basis die belangrijk is voor content die raakt en onderscheidend is?
  • Wie is de doelgroep en welke verwachtingen hebben deze lezers en kijkers?
  • Welke boodschap en welk doel heeft een campagne en iedere uiting?

90% van de consumenten vindt content van bedrijven nuttig. 82% denkt positiever over een bedrijf dat waardevolle content publiceert.  Bron: Demand Metric 2014

Goede content werkt als een magneet voor klanten

Bij de creatie van content kijk je door de ogen van een klant, waarbij je niet uitgaat van je productaanbod. Misschien heb al voldoende content in huis dat alleen op deze manier herschreven hoeft te worden! Content moet altijd voldoen aan één van de volgende voorwaarden:

Content uit ZeelandIk heb meer dan 20 jaar ervaring met contentcreatie, waarbij ik werk voor bedrijven en verschillende vakbladen. Wil je meer aandacht voor je merk met content? Of wil je gewoon eens bespreken wat je volgende stappen bij contentcreatie zijn?
Neem dan contact met mij op, ik deel graag mijn kennis met je.

Maakt content met een plan.
(Ook voor bedrijven buiten Zeeland)

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram