Iedere verzonden e-mail is weer een nieuwe test. Wordt de mail goed ontvangen en geopend? En klikt je ontvanger ook nog op een link of button? De waardering van e-mailings staat in rapportages met duidelijke cijfers. E-mailmarketing heet niet voor niets permissiemarketing: de ontvanger geeft jou toestemming om een e-mail te versturen. 

Distributie via e-mailmarketing

Goede content moet goed gevonden worden. Met e-mailmarketing zorg je voor meer verkoop, een hogere bekendheid of meer verkeer naar bijvoorbeeld je website of landingspagina. Met e-mailings kun je heel eenvoudig en voordelig in contact blijven op jouw initiatief! Je bent zichtbaar op een actieve manier, in tegenstelling tot social media waar mensen zelf op zoek gaan naar informatie. E-mailings zijn nog steeds belangrijk in het moderne verkoopproces. Zowel voor acquisitie als voor het verstevigen van de relatie met je bestaande klanten.

 Nieuwe inzichten helpen je verder

Mailings verschillen per merk, product en klantengroep. Voor e-mail marketing bestaat de perfecte e-mail niet. Welke data heb je, wat zijn je doelen, wat is je boodschap? Elke mailing zorgt voor resultaten en inzichten die je weer kunt gebruiken bij de volgende campagne. Zo krijg je doorlopend resultaten waarmee je voor jouw bedrijf de juiste e-mail strategie opzet. Doen is het nieuwe denken.

Maak gedrag inzichtelijk

Bij de meeste e-mailprogramma’s is het mogelijk om het gedrag van de ontvanger te meten. Ook daarop kun je vervolgens weer actie ondernemen, door bijvoorbeeld geautomatiseerd een nieuwe e-mail te laten versturen. Met deze druppelcampagnes voorzie je je klant van relevante informatie, zonder dat je hem stoort. Want wanneer de mail niet geopend of gelezen wordt, dan stopt het geautomatiseerd mailen.

85% van de Nederlanders heeft zich het afgelopen jaar op nieuwe e-mail nieuwsbrieven ingeschreven, terwijl 78% zich voor e-mail nieuwsbrieven heeft uitgeschreven. De belangrijkste uitschrijfredenen zijn: een te hoge frequentie en oninteressante onderwerpen. Bron: Het Nationaal E-mail Onderzoek 2017

De voordelen van e-mailmarketing

  • Goedkoope-mailmarketing zeeland
  • Efficiënt
  • Doelgericht
  • Gemakkelijk
  • Onmiddellijk resultaat
  • Gedrag goed te meten

Ondersteuning bij e-mailmarketing

Station zeeland helpt je bij het bepalen van je doelstellingen, de juiste softwarekeuze, het bepalen van je doelgroepen en het inrichten van de software. En e-mailmarketing in Zeeland betekent een plan maken, samen doelen bepalen, schrijven en vormgeven. Waarbij we altijd rekening houden met je budget en tijd.

Wil je beginnen met e-mailmarketing of de volgende stap zetten? Neem dan contact met mij op, ik deel graag mijn kennis en ervaringen met je.