De kracht van een goede tekst is dat het je raakt. Erover na gaat denken. Tekstschrijven kan iedereen, maar het blijft een vak apart. Station zeeland schrijft teksten die informeren, maar ook converteren. Op de eerste plaats gericht op de lezer, met in het achterhoofd een goede vindbaarheid voor de zoekmachines. Een SEO-tekstschrijver uit Zeeland zorgt ervoor dat je gevonden wordt met teksten die mensen raken. In het hoofd en hart.

Waarom een SEO-tekstschrijver?

Je wilt meer bezoekers op je website, beter gevonden worden in Google? Met teksten die de lezer begrijpt en die raken? Station zeeland zorgt ervoor dat jouw teksten beter worden gevonden en meer waardering krijgen. Welke doelstellingen wil je behalen, welke doelgroep heb je op het oog en en wat wil je met de tekst bereiken? Want uiteindelijk wil je gevonden worden met relevante informatie waar je (nieuwe) klant naar op zoek is.

Waarmee kan ik je als SEO-tekstschrijver helpen?

  • zoekwoordenonderzoek
  • schrijven van aantrekkelijke geoptimaliseerde teksten
  • schrijven van begrijpelijke teksten, afgestemd op de doelgroep
  • bestaande teksten optimaliseren, bijvoorbeeld voor zoekmachines

Station zeeland denkt met je mee welke doelen je wilt bereiken, welke doelgroep je op het oog hebt en wat je met je tekst wilt bereiken.

Wil je meer resultaten behalen met onderscheidende teksten? Ik help je met SEO-tekstschrijven voor bijvoorbeeld blogartikelen, interviews, kennisdocumenten, e-mailings en landingspagina’s. Hoe wil je communiceren met je doelgroep? Welk boodschap wil je vertellen en welk beeld moet de lezer daarbij krijgen? Voordat ik ga schrijven stel ik vragen… veel vragen om een zo’n helder mogelijk beeld te krijgen van jouw doelstelling.

Waaraan denkt een SEO-tekstschrijver?

  • Wat zijn de kenmerken van je doelgroep(en)?
  • Wat is het doel van de klant?
  • Waar zitten de hoofdpijndossiers of problemen van je klant?
  • In welke fase van zijn oriëntatieproces zit de klant?
  • Wat wil je dat de lezer doet na het lezen van de teksten?

Gebruiksvriendelijke content

De zoektocht in het moderne verkoopproces verloopt grotendeels digitaal. Een hoge positie in de zoekmachines is daarbij essentieel. De teksten die op je website staan moeten goede en gebruiksvriendelijke content bevatten. Niet alleen tekst, maar ook afbeeldingen, video’s of bijvoorbeeld een infographic.

Ik help je met goede teksten die afgestemd zijn op het leesgedrag van de doelgroep, herkenning van het probleem en de mogelijke oplossingen of denkrichtingen. En ik optimaliseer de teksten, zodat deze goed vindbaar zijn voor de zoekmachines. Garanties kan ik daarbij niet geven, want niemand weet hoe het algoritme van Google precies werkt… maar door focus te houden op je lezer en te voldoen aan basisregels van Google komen we een heel eind!


inbound marketing accountancySamen verplaatsen in je doelgroep

Om goede focus te houden op de pijnpunten en problemen van de doelgroep is het handig om samen een buyer persona op te stellen. Hiermee krijg je meer inzicht en overzicht in wie je klant nu eigenlijk is en met welke informatie je hem verder zou kunnen helpen. Dit is dus heel iets anders dan schrijven vanuit je productaanbod! Met deze onderwerpen stel je een contentkalender en -planning op, zodat je een leidraad hebt voor toekomstige berichten.

SEO tekstschrijver ZeelandAantrekkelijk kennisdocument

Een gebruikelijke route die een klant tijdens zijn oriëntatieproces doormaakt is dat hij in aanraking komt met jouw blogs of nieuwsberichten via social media. Of omdat hij zijn zoekopdracht in een zoekmachine heeft ingevoerd. Na het lezen van deze tekst wil je hem meer informatie aanbieden waardoor hij weer een stap verder komt in zijn oriëntatieproces. Daarvoor kun je bijvoorbeeld een kennisdocument aanbieden. Dit vraagt om een neutrale, informerende manier van schrijven. Omdat we een buyer persona hebben opgesteld, weet je precies naar welk type informatie hij op zoek is. Nu nog laten schrijven…

Een overtuigende landingspagina

Zo’n kennisdocument kun je aan laten vragen op een landingspagina. Ook hier is het belangrijk om met de juiste woorden en context gevonden te worden in zoekmachines. Vaak wordt (minstens) een e-mail adres gevraagd om zo’n kennisdocument te downloaden, dit adres kun je gebruiken om te gaan e-mailen met nieuwsbrieven. Het schrijven van een landingspagina is een specialisme: op deze pagina blijkt of de lezer ‘converteert’ naar een lead. Ofwel: zijn identiteit prijs wil geven in ruil voor waardevolle informatie. Het schrijven van een landingspagina vraagt om een specialistische aanpak.

Laat een persbericht schrijven

Is bedrijfsnieuws, een jubileum of een nieuwe introductie interessant om te delen met je doelgroep? Een tekstschrijver kan je dan helpen met het opstellen en verzenden van een persbericht. Wanneer je bericht wordt overgenomen door digitale media, dan zorgt een link naar jouw website bovendien voor extra autoriteit van je site.

Ook voor je interne communicatie kun je gebruikmaken van een tekstschrijver. Ik kan je adviseren en ondersteunen met documenten, presentaties, animaties en offertes.

Tekstschrijver SEO guru