Bij Visser & Visser accountants-belastingadviseurs wordt al langer geblogd. En dat is een belangrijke eerste stap om een inbound marketingstrategie inhoud te geven. Maar er was nog ruimte voor verbetering: meer focus, betere vindbaarheid en intensiever delen van blogartikelen en interessante kennis. Bovendien ging in december 2015 de nieuwe website live, waarmee een vernieuwd platform beschikbaar kwam om de inbound strategie verder door te voeren. Hieronder vind je de resultaten van inbound marketing bij Visser & Visser [infographic].

Inbound marketing bij Visser & Visser accountants

Naast deze resultaten in cijfers zijn de reacties van medewerkers minstens zo waardevol. Van “Ik heb een podium om mijn kennis en kunde te etaleren” tot “Hoewel ik generalist ben, kan ik nu ook laten zien dat ik specialistische kennis heb van een bepaalde branche“. De doelen van het bloggen zijn verschillend: branding, inspelen op actualiteiten en werving via inbound recruitment zijn de belangrijkste pijlers.

De kennis van medewerkers werd de afgelopen periode niet alleen beter vindbaar, maar ook intensiever bekeken en gedeeld via social media – en dan vooral via LinkedIn. Inbound marketing geeft  medewerkers bij Visser & Visser een effectief en meetbaar podium waarop zij hun kennis en vaardigheden kunnen tonen. Inbound marketing in de accountancy is een effectieve en duurzame strategie.

visser-en-visser website

De website bereikte in voorjaar 2016 een mijlpaal, toen een score van 82 punten werd bereikt in de Hubspot marketing grader. Dit meetinstrument geeft een goede indicatie van de marketingkracht van een website. Welke effect heeft inbound marketing nu op het online bereik en de vindbaarheid van Visser & Visser? Hoewel inbound marketing een zaak is van lange adem, zijn de eerste cijfers zeer positief. Hieronder vind je een overzicht van de online resultaten in de eerste drie kwartalen van 2016, vergeleken met dezelfde periode in 2015.

inbound marketing bij Visser en Visser accountants