Werknemers oriënteren steeds meer online en zijn daarbij op zoek naar een passende baan bij een bedrijf waar ze al veel van weten en waar ze zich thuis gaan voelen. Door op een transparante manier kennis te delen zorg je ervoor dat je potentiële werknemers enthousiasmeert, inspireert en uiteindelijk aantrekt. Dit heet inbound recruitment.
Transparantie is tegenwoordig meer een voorwaarde dan een vraag. Met inbound recruitment zorg je ervoor dat potentiële medewerkers je als werkgever weten te vinden. En het werkt ook de andere kant op: door content van en voor medewerkers te delen krijg je meer loyale en nieuwe klanten.
Wil je meer en loyalere klanten? Deel dan je waardevolle kennis, zodat klanten je weten te vinden. Lees hier meer over deze inbound marketing strategie.
Om structureel de beste medewerkers aan te kunnen trekken, werken recruiters en marketeers steeds vaker samen. Bijvoorbeeld door het ontwikkelen van een speciale werkenbij-website, het maken van relevante content, schrijven van sprekende vacatureteksten of door storytelling.
"Als je niet transparant bent, moet je de hele dag nadenken"
In de praktijk zie ik dat inbound recruitment heel krachtig kan zijn. Deze strategie vergt wel een lange aanloop. Maar uiteindelijk merken mijn klanten dat de kwaliteit van sollicitanten veel hoger is, dat ze veel tijd besparen bij gesprekken en dat de match van nieuwe werknemers veel groter is dan bij andere vormen van recruitment.
Wil je weten of inbound recruitment iets voor jouw organisatie kan zijn? Neem dan contact met mij op, ik deel graag mijn kennis en ervaringen met je.