Koopgedrag en de oriëntatie voor de koop zijn de laatste jaren sterk veranderd door de opkomst van internet en de vraag naar meer transparantie. De zoektocht voor een oplossing of bij een vraag start tegenwoordig vaak bij een zoekmachine. Wanneer klanten voor de eerste keer contact met je opnemen is bijna driekwart van het koopproces al gedaan. Online marketing zorgt ervoor dat deze klantreis goed verloopt: klanten weten je te vinden! En niet alleen in Zeeland…

Online marketing

Bij online marketing zorg je ervoor dat je bent waar je klant is. En waar hij zoekt. Het draait daarbij om de volgende vier stappen:

stappenplan online marketing

Wat zijn de voordelen van online marketing?

  • relatief goedkoop bereik Internet is vergeleken met traditionele vormen van marketing relatief goedkoper.
  • meetbaar Online is vrijwel alles meetbaar, daardoor kun je steeds meten en bijsturen.
  • dag en nacht Internetten kun je altijd en overal.
  • altijd actueel Met één druk op de knop.
  • gepersonaliseerd Online kun je je dialoog veel persoonlijker maken.
  • gerichter Op internet kun je met meer focus communiceren.
  • interactie krijgen Niet alleen maar zenden.
  • vertrouwen wekken Door je kennis te delen.

station zeeland helpt je met je online marketing: contentmarketing, e-mailmarketing, zoekmachinemarketing en social media voor bedrijven. 

Wil je weten hoe je online marketing succesvol voor je bedrijf in moet zetten of wil je weten hoe klanten jou weten te vinden? Neem dan contact op en ik beloof je dat we het niet alleen over online marketing gaan hebben, maar ook waarom online marketing uit Zeeland anders is. Zilter.