Je overweegt om met contentmarketing jouw marketingstrategie verder uit te bouwen? Of je bent op zoek naar een duurzame en transparante manier van online marketing, die aansluit bij de cultuur en doelstellingen van jouw bedrijf?

Door kennis te delen bouw je aan kennisleiderschap, zowel voor het bedrijf als de medewerkers. Je helpt klanten door ze informatie te geven, niet door te verkopen. Daardoor zien ze je als een deskundige. Dit geeft vertrouwen. En je kennis staat online en is dus altijd vindbaar. Prachtig toch?

Wat is het doel van contentmarketing?

  • Vergroten van naamsbekendheid Door je online aanwezigheid te versterken en door relevante en spraakmakende content aan te bieden.
  • Betrokkenheid vergroten Met hulp van relevante content vergroot je de betrokkenheid en interactie.
  • Leadgeneratie Met content haal je kwalitatieve leads binnen.
  • Volgen en bewerken van leads Je krijgt meer inzichten in je verkoopproces.
  • Meer verkoop Door je kennis te blijven delen zorg je dat klanten je weten te vinden.

Wat is content?

Het woord content wordt steeds vaker gebruikt, het is een breed begrip geworden waar meerdere communicatiemiddelen onder vallen. Er zijn tientallen soorten content. Voorbeelden zijn: blogs, kennisdocumenten, video’s, infographics, nieuwsberichten, maar ook brochures, magazines, foto’s, reviews, technische- of productinformatie en social media berichten. Voor iedere fase in het oriëntatieproces van de koper is het doel en het soort content verschillend.

Het doel van content marketing is dat het door jouw doelgroep gevonden, gelezen en misschien wel gedeeld wordt. Voor contentmarketing is strategie en creatie nodig. Marketing zoals het bedoeld is!

Voordat je enthousiast met content marketing begint… begin met doelstellingen.

  • wat wil je bereiken?
  • wie wil je bereiken?
  • en wanneer?

Contentmarketing is een duurzame en transparante manier van marketing en kan je helpen bij het bereiken van je doelen. Bekijk met welke diensten station zeeland je kan helpen bij je plannen voor contentmarketing.

Wil je bespreken of contentmarketing of inbound marketing iets voor jouw organisatie kan zijn? Neem dan contact op en ik beloof je dat we het niet alleen over content marketing gaan hebben, maar ook waarom content uit Zeeland anders is. Zilter.